loader
ACT, brandul romanesc de tacamuri create special pentru persoanele care sufera de artrita, a lansat o campanie de finantare pe Indiegogo

ACT, brandul romanesc de tacamuri create special pentru persoanele care sufera de artrita, a lansat o campanie de finantare pe Indiegogo

Obiectivul a fost crearea unor tacamuri care sa readuca utilizatorilor mobilitatea și sa le redea bucuria de a manca

ACT este brandul romanesc care isi propune sa ajute persoanele care sufera de artrita si de alte boli care afecteaza mobilitatea membrelor superioare cu ajutorul unui set de tacâmuri flexibile, adaptate special pentru acestia. Proiectul a fost lansat si pe Indiegogo, pentru a obtine o finantare de 7.000 de euro.

Tacamurile inovatoare au fost create de Alexandra Matei, romanca de 23 de ani, care a lucrat la imbunatatirea prototipului inca din perioada de studentie la Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” din Bucuresti.

Obiectivul a fost crearea unor tacamuri care sa readuca utilizatorilor mobilitatea și sa le redea bucuria de a mânca. In prezent, exista 500 de milioane de persoane care sufera de afectiuni de mobilitate in intreaga lume, iar Alexandra spera sa îi ajute cu creațiile sale.

ACT a pornit ca un proiect de diploma pentru design in cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu”, pe care apoi mi-am dorit sa il transform intr-un proiect care sa ii ajute pe cei din jur cu adevarat. Asa am creat setul de tacamuri flexibile dedicat persoanelor care sufera de artrita sau de alte boli care afecteaza mobilitatea membrelor superioare si care isi doreste sa readuca independenta, mobilitatea si sa redea bucuria de a manca.”, a povestit Alexandra Matei.

Bolile articulare evolueaza de-a lungul timpului, iar nevoile se schimba. Din acest motiv ACT are un mâner flexibil care sa se poata adapta tipului de boala și stadiului acesteia. Exista numeroase configurații ale mânerului tacâmului, iar utilizatorii au posibilitate sa isi creeze propriul design de mâner care sa raspunda nevoilor personale.

ACT a fost rezultatul unui an de cercetare a bolii, studiu cu profesorii de la universitate și cu mentorii din acceleratorul Nod. A fost o perioada cu multe schițe, machete și testari de materiale. Fiecare prototip a fost testat de beneficiari și îmbunatațit permanent pe baza feedback-ului direct. Așa am ajuns la cel de al 5-lea prototip care este și produsul final.”, a explicat Alexandra Matei.

ACT a castigat anul acesta faza nationala a concursului Hillary Social Enterprise 4 Women by Erasmus+ si a reprezentat Romania in faza internationala din Olanda, alaturi de alte sapte proiecte sociale.

 De asemenea, ACT este unul dintre cele 9 proiecte selectate in programul Level-Up, primul accelerator de makeri din Romania organizat de Nod Makerspace si Babele, in parteneriat cu Banca Transilvania si Bosch. In cadrul acestui program tanara designer de produs a lucrat timp de cinci luni la imbunatatirea produsului cu ajutorul mentorilor din program.

In seara aceasta, pe 2 octombrie, are loc evenimentul organizat Level-up Demo Day: Meet the Makers unde Alexandra va prezenta prototipurile si va lansa campania de crowdfunding de pe INDIEGOGO, cu ajutorul careia isi propune sa faca o pre-vanzare a produsului si sa stranga suma de bani necesara pentru a produce tacamurile si pentru a dezvolta acest business social. Obiectivul campaniei de crowdfunding este sa stranga suma de 7.000 de euro.

Autori

foto
Brandul Romanesc ACT